ASN Bank — Internet bankieren demo

Demo ASN Online Bankieren

Inloggen met toegangsnaam en wachtwoord

Download Flash Player

Op de pagina “Overzicht rekeningen” ziet u alle rekeningen waar u (mede)rekeninghouder, gemachtigde of wettelijk vertegenwoordiger van bent.

Heeft u een rol op één of meerdere ASN betaalrekening(en)? Dan ziet u deze in de tabel “Betalen”. Indien u een rol heeft op één of meerdere ASN spaarrekening(en), dan ziet u deze terug in de tabel “Sparen”. Hetzelfde geldt voor de ASN beleggingsrekening(en), deze vindt u in de tabel “Beleggen”.

Rekeningnaam wijzigen

Als u wilt, kunt u de naam van de rekeningen veranderen. Daarvoor klikt u links in het navigatiemenu, onder “Diensten”, op “Rekeningnaam wijzigen”. U ziet vervolgens een pagina met een overzicht van de ASN rekeningen waarvan u de naam kunt wijzigen. Rechts naast de rekening die u een nieuwe naam wilt geven, klikt u op “Wijzigen”.

In het veld dat verschijnt, kunt u de bestaande naam aanpassen. Klik op “Opslaan” om de nieuwe naam te bewaren. Op de rekeningafschriften blijft u wel de oorspronkelijke ASN rekeningnaam zien. U kunt altijd de oorspronkelijke ASN rekeningnaam weer instellen door te klikken op “Standaardnaam”.

Rol op een rekening

U kunt op verschillende manieren bevoegd zijn voor een rekening. Meestal bent u rekeninghouder of mederekeninghouder. Dan staat hier de afkorting “rkh” Als u gemachtigde bent, ziet u de afkorting “gem” Als u wettelijk vertegenwoordiger bent, ziet u de afkorting “wv”

Rente en saldo

Onder “Rente” ziet u het rentepercentage dat u ontvangt over het saldo van de rekening. Heeft u een ASN Bankrekening? Dan staat er ook een negatief percentage. Dat is de rente die u betaalt als u rood staat. Onder “Saldo” ziet u hoeveel geld u op uw rekening heeft staan. Heeft u meerdere rekeningen voor sparen, betalen of beleggen? Het overzicht toont het totaal van het saldo op deze rekeningen.

Het transactieoverzicht

U kunt op verschillende manieren naar het transactieoverzicht van een rekening. U kunt klikken in het navigatiemenu onder “Betalen” op “Transactieoverzicht”. Of u maakt gebruik van het “Ga naar” menu, rechts van elke rekening, en klikt op “Transactieoverzicht”.

Het “Ga naar” menu

In het “Ga naar” menu, rechts van elke rekening, kunt u de “Details” van de rekening bekijken. In het Detailscherm vindt u onder andere de IBAN en de BIC. De IBAN is uw internationale bankrekeningnummer en de BIC is de code waarmee de ASN Bank wordt geïdentificeerd bij buitenlandse transacties. Als iemand vanuit het buitenland geld naar u wilt overmaken, kunt u de IBAN en de BIC die u hier ziet aan deze persoon of instelling doorgeven.

Afhankelijk van de soort rekening ziet u ook de links “Overboeken” en “Acceptgiro” in het “Ga naar” menu. Door op deze opties te klikken kunt u direct een overboeking invoeren, op normale wijze of per acceptgiro.

Duurzame thema’s

Namens klanten met een rekening ASN Ideaalsparen steunen wij vier duurzame thema’s. Dat kost onze spaarders niets. Het geld gaat naar projecten die bij de thema’s passen. U kiest zelf welke thema’s u wilt steunen. U kunt de thema’s bekijken en naar keuze wijzigen via het Detailscherm van een rekening ASN Ideaalsparen. Initieel steunt u alle vier de thema’s.

Als u een thema wijziging doorvoert wordt deze binnen twee werkdagen in onze administratie aangepast. Pas daarna ziet u de wijziging ook terug bij de “Details van de rekening”.

Het verzendadres

U kunt voor elke ASN spaarrekening een afwijkend verzendadres opgeven. Uw rekeningafschriften en jaaroverzicht worden dan naar dit adres gestuurd. Het opgegeven verzendadres geldt alleen voor de rekening waar u een verzendadres heeft toegevoegd.

U kunt het verzendadres toevoegen, wijzigen en/of verwijderen via het Detailscherm. Binnen twee werkdagen wordt de wijziging in onze administratie doorgevoerd. Pas daarna ziet u de wijziging ook terug bij de Details van de rekening.